Szachy Zasady Gry

Szachy Zasady Gry – Szachy są grą pomiędzy dwoma osobami na przeciwnych stronach planszy zawierającej 64 kwadratów naprzemiennie kolorami. Każdy gracz ma 16 figur: 1 król, 1 królowa, 2 wieże, 2 gońców, 2 skoczków, i 8 pionów. Celem gry jest danie tzw. mata przeciwnemu królowi. Mat powstanie, gdy król jest zaszachowany (zaatakowany) i nie jest w stanie się obronić i nie może uciec od szacha. Checkmate dzieje się, gdy król jest w stanie być zrobione (w ryzach) i nie ma dokąd uciec.

Szachy Zasady Gry

Kolonie Szachowe Szczyrk

Na początku gry, szachownica jest określona tak, że każdy gracz ma biały ( lub jasny) kolorowy kwadrat w prawym dolnym rogu strony. Szachy są następnie ułożone w ten sam sposób za każdym razem. Drugi rząd (ranking) jest wypełniona pionkami. W gawrony iść w rogach, a następnie rycerze obok nich, a następnie przez biskupów, a na końcu, queen, który zawsze idzie na jej własnym odpowiednim kolorze (biała dama na białym, czarnym królowej na czarno), a król na pozostałą kwadrat.

Gracz z białych kawałków zawsze porusza się jako pierwszy. Szachy Zasady Gry – Dlatego gracze zazwyczaj decyduje, kto dostanie się biały przez przypadek lub szczęścia, takie jak rzucanie monetą lub o jeden gracz odgadnąć kolor szarej pionkiem w innych gracza. Biały następnie wykonuje ruch, następnie jak czarny, biały ponownie, po czym czarny i tak aż do końca gry.
Każdy z 6 różnych rodzajów kawałków porusza się inaczej. Elementów nie można przenieść za pośrednictwem innych sztuk (choć rycerz może przeskakiwać inne kawałki), i nigdy nie może przenieść na placu jeden z ich własnych kawałków. Jednakże, mogą zostać przeniesione do zajęcia miejsca przeciwnika kawałek, który jest następnie przechwycony. Elementów zazwyczaj przeniesione do pozycji, gdzie mogą zrobić inne utwory (lądując na ich placu, a następnie ich wymiany), obrony własnych kawałków w przypadku wychwytywania lub kontrolować ważne kwadraty w grze.

Król jest najważniejszą figurą w szachach, ale jest jednym z najsłabszych. Król może poruszać się tylko o jedno pole w dowolnym kierunku – w górę, w dół, na boki i po przekątnej. Kliknij na przycisk ‚>’ w diagramie poniżej, aby zobaczyć, jak król może poruszać się po pokładzie. Król nie może przenieść się do sprawdzenia (gdzie mógł zostać przechwycone).
Szachy Zasady Gry – Hetman jest najsilniejszą figurą w szachach. Ona może poruszać się w dowolnym kierunku prostym – do przodu, do tyłu, w bok, lub po przekątnej – na ile to możliwe tak długo, jak ona nie poruszać żadnego z własnych kawałków. I, podobnie jak w przypadku wszystkich sztuk, jeśli królowa chwyta przeciwnika kawałek jej ruch jest skończona. Klikaj na wykresie poniżej, aby zobaczyć, jak ruch Queens. Zauważ, jak królowa, biały chwyta czarną królową, a następnie czarny król jest zmuszony przenieść.

Figura goniec może poruszać się w miarę potrzeb, ale tylko po ukośnie. Każdy goniec porusza się po jednym kolorze (jasnym lub ciemnym) i musi wykonywac ruchy zawsze po tym kolorze. Gońce dobrze współpracują, ponieważ ukryć wzajemne słabości.
Pionki są nazywane rycerzami w szachach, ponieważ poruszamy się i uchwycić w różny sposób: poruszają się do przodu, ale uchwycić przekątnej. Pionki mogą poruszać się tylko do przodu o jedno pole na raz, z wyjątkiem ich pierwszy ruch, gdzie mogą iść do przodu dwa kwadraty. Pionki mogą zdobyć jedno pole po przekątnej przed nimi. Nigdy nie może się poruszać lub przechwycić tyłu. Jeśli jest inny kawałek bezpośrednio przed pionek nie może przejść obok lub przechwycić ten kawałek.
Pionki mają inną specjalną zdolność i to, że jeśli pionek dociera na drugą stronę planszy może stać się inny kawałek szachy (tzw. promocja). Pionek może być promowany do każdego kawałka. [UWAGA: błędne jest to, że pionki mogą być wymieniane jedynie na kawałek, który został przechwycony. To nie jest prawda.] Pionek jest zazwyczaj promowany do królowej. Pionki mogą być promowane.
Ostatnia reguła o pionki nazywany jest “en passant”, który jest po francusku “na marginesie”. Jeśli pionek przesuwa się o dwa pola na jego pierwszy ruch, a przez to ziemie po stronie przeciwnika, pionek (efektywnie skoków obok drugiego piona zdolność do uchwycenia go), że inne pionek ma możliwość przechwytywania pierwszy pionek, jak to mija. Ten specjalny ruch musi być zrobione natychmiast po pierwszym pionkiem przeniósł przeszłości, w przeciwnym razie opcja do przechwytywania nie jest już dostępny. Kliknij na przykładzie poniżej, aby lepiej zrozumieć to dziwne, ale ważne zasady.

Szachy Zasady Gry

Beskid Kolonie Szachowe w Szczyrku

Jeden inny szczególny przepis nazywa roszada. Posunięcie to pozwala zrobić dwie ważne rzeczy w jednym ruchu: dostać króla do bezpieczeństwa (miejmy nadzieję), i dostać wieżę z rogu i do gry. Na tury gracza może on poruszać króla o dwa pola na jedną stronę, a następnie przenieść wieżę z tej strony w rogu, aby tuż obok króla na przeciwnej stronie. (Patrz przykład poniżej). Jednakże, w celu zamku następujące warunki muszą być spełnione (Ważne Szachy Zasady Gry):

  • musi być, że królewski pierwszy ruch
  • musi być, że gawroni pierwszy ruch
  • nie może być żadnych sztuk między króla i wieży, aby przenieść
  • Król nie może być w ryzach lub przechodzą przez sprawdzenie

Zauważ, że kiedy zamek jeden kierunek król jest bliżej do boku planszy. To się nazywa roszada skrzydle królewskim. Roszada na drugą stronę, dzięki którym królowej usiadł nazywa roszada queenside. Niezależnie od tego, z której strony, król zawsze porusza tylko dwa kwadraty po roszady.

Szach i szach-mat – Cel Gry w Szachy

Szachy Zasady Gry

Celem gry jest mata przeciwnika królem. Dzieje się tak, gdy król jest oddany do kontroli i nie może wydostać się z kontroli. Są tylko trzy sposoby, król może wydostać się z check: przenieść z drogi (choć nie można zamek!), Zablokować sprawdzanie z innym elementem, lub uchwycić kawałek zagrażającej króla. Jeśli król nie może uciec mata wtedy gra jest zakończona.